Thursday, March 3, 2011

Hyllor och spännande böcker

Jag kan snart bygga Ikeas Billyhyllor i sömnen. Har satt ihop 18 stycken. Nu är det 15 kvar, såvida alla får plats i Evanslokalen. Idag gick det lite lättare eftersom Susanne och Leif på arkivet hjälpt mig genom att öppna ett antal förpackningar så hyllorna var bara att sätta ihop. Frustrerande är att jag hela tiden måste flytta om en massa kartonger med böcker för att få plats. Får väl se det som ofrivillig bodybuilding.

Lite kvar att göra som synes

Efter hand som hyllorna kommer upp kan jag öppna flera kartonger och ställa upp böckerna. Och jag hittar spännade titlar varje gång. Det mesta av ufolitteraturen är katalogiserat och överfört till B-lokalen men fortfarande dyker det upp enstaka nya titlar i lådorna.


Imponerad blir jag av den enorma mängden böcker som Hilary Evans samlat inom ämnen som parapsykologi, spiritualism, mesmerism, mystik etc. Han verkar ha fått tag på de flesta klassiker i genren, även äldre 1800-talsverk i vackra band.


Vi behöver fler ideella krafter i AFU. Helst boende i Norrköping förstås. Tobias Lindgren, ansvarig för UFO-Sveriges rapportcentral, söker lägenhet i närheten av arkivet och sitt nya jobb. Jag hoppas han hittar en trevlig lya snart. Ufologer som går i pension behöver inte bli arbetslösa. Gör som Tobias, flytta till Norrköping.

Tre pigga pojkar i AFU, Tobias Lindgren, Anders Liljegren, Benny Dahl