Friday, February 25, 2011

Tuff vecka

Februari är den stora sjukskrivningsmånaden enligt media och i söndags var det dags för mig att drabbas av feber och trötthet. Problemet är att det har varit mitt 11-dagarspass på stadsbiblioteket men jag har ändå försökt hålla igång. Måndag och tisdag däckade febern mig helt men onsdag hade jag inget val utan fick jobba ett tolvtimmarspass eftersom jag var ansvarig för ett författarsamtal med filosofen Thomas Anderberg från Uppsala. Det blev trots allt ett bra samtal om filosofi och litteratur med cirka 30 åhörare.

Fortfarande sitter feber och trötthet i så jag får ägna mig åt hemmapyssel. En trevlig kompensation var att jag fick min nya laptop idag. Tobias Lindgren, som ordnat flera datorer åt AFU, kom med den vid lunchtid. Han hjälpte mig med installation och så bjöd jag på kaffe med semla. Skönt att ha en egen bärbar dator med tanke på alla föredrag där man ofta undrar om jag kan ta med en egen laptop.

Tobias Lindgren hjälpte till med installation

Det positiva med att ligga för ankar i feber är att man kan läsa eller ägna sig åt info på nätet. Just nu håller jag på med Ultraterrestrial contact av Philip Imbrogno. Den innehåller en hel del av de ombordtagnings- och kontaktfall från 1983-84 som Allen Hynek inte vågade publicera i deras tidigare gemensamma Nightsiege. the Hudson Valley ufo sightings (1987).


Ett annat tips för ufologer som är däckade i förkylning kan vara att gå in och lyssna på radioprogrammet Binnall of America. Många kända ufologer intervjuas och ges god tid att förklara sina ståndpunkter och berätta om händelser och upplevelser.