Wednesday, March 16, 2011

Historiska bilder

Typiskt att man skulle åka på en omgång feber till igen men med hjälp av Alvedon lyckades jag i alla fall klara föredraget på föreningen De 13 i måndags kväll. Det var ett gäng på tio pigga herrar som bjöd på god mat och sedan stod jag för underhållningen med ett föredrag om AFU och UFO-Sverige. Trevligt och många frågor. Flera i föreningen tyckte att AFU var så unikt att Norrköpings kommun skulle kunna använda det i marknadsföreningen - Norrköping staden som har världens största ufoarkiv. Det är ju en tanke som kanske kan realiseras i framtiden.

Lite tröst i febereländet har varit att titta på de 76 kort från UFO-Sveriges historia som Kurt Persson skickade till mig. Det är alltid roligt att se gamla historiska foton som man aldrig sett förut. Jag kommer att skanna de bästa och sedan skicka tillbaka samlingen till Kurt.

Fältundersökarkurs i Ulundastugan, Enköping 5-6 oktober 1991

Det är alltid med ett stort mått av nostalgi jag bläddrar bland gamla UFO-Sverigefoton. Extra roligt är att hitta foton som är så bra eller intressanta att de kan användas för eventuellt ny upplaga av UFO-Sverige historia.

UFO-Sveriges riksstämma i Nyköping 25 april 1993

Jag hoppas att febern inte gör att jag missar helgens lilla fest hos Mats Nilsson i Sala och UFO-Sveriges absolut sista styrelsemöte i Ulundastugan i Enköping. Stugan skall säljas och UFO-Sverige måste plocka ut allt material senast 31 mars. Många ufomöten har hållits där sedan 1980 så det blir ett lite vemodigt avsked. Utställningen och Arnold Idebrings vackra ufomodeller och emblem kommer att flyttas till AFU i Norrköping.

En bild som blir historia. Clas Svahn på UFO-Sveriges styrelsemöte i Ulunda 10 april 2010