Friday, May 20, 2011

Grattis Sven-Olov

I dag säger jag ett hjärtligt grattis till AFU:s arkivarie Sven-Olov Svensson som fyller 62 år. Tiden rusar lite väl fort. Jag tycker det var alldeles nyss vi firade Sven-Olovs 60-årsdag.


Nu är det snart dags för AFU:s årliga minigolftävling, Åke Franzén memorial cup. Vi är nog flera från arkivet som måste lägga oss i träning nu om vi skall slå Sven-Olov, som tagit hem segern två år i rad.

 Sven-Olov koncentrerar sig inför en putt under minigolftävlingen sommaren 2010

Nu får jag äntligen lite kompledigt efter att ha jobbat förra helgen. Fredagen kommer jag därför att arbeta i AFU och fortsätta ordna föreningsarkivalier i D-arkivet. Fanns det ekonomiska möjligheter så skulle jag gärna jobba i vårt arkiv. Fast det är inte så tokigt att ha det som bisyssla heller. Jag känner mig ganska priviligierad som kan ägna fritiden år världens största ufoarkiv.