Thursday, September 6, 2012

Köpenhamn nästa

I tisdags träffades Anders Liljegren, Tobias Lindgren, Leif Åstrand, Håkan Bengtsson och jag i AFU för att planera hur AFU:s nya hemsida ska se ut. Anders kommer att ta fram ett förslag på rubriker och Håkan Bengtsson gör en provsida i Wordpress. Det är viktigt att ha en aktuell hemsida där vi på ett enkelt sätt kan lägga ut nyheter om donationer, databaser, katalog, besökare och annan information om arkivet. Förhoppningsvis kan snart vår nya hemsida bli et levande och användbart instrument för alla ufointresserade världen runt.

Tobias Lindgren och Håkan Bengtsson diskuterar AFU:s hemsida

Det här blir en kort blogg eftersom jag just nu håller på att packa och förbereda min presentation i Köpenhamn i morgon. Tydligen kommer föredragen att kunna ses genom live streaming om man går in på Exopolitics Danmarks hemsida. Huvudtalare är den amerikanske historikern Richard Dolan och förutom jag själv kommer representanter för exopoliticsrörelsen i Tyskland och Portugal att hålla var sitt anförande. Richard Dolans senaste bok, skriven tillsammans med Bruce Zabel, heter A.D. After Disclosure och blir vad jag förstår det tema Dolan kommer tala kring samt hans teori om en breakaway civilization. Det skall onekligen bli spännande i Danmark.