Monday, July 4, 2011

AFU:s golftävling

Så har vi kört AFU:s årliga golftävling i Vrinneviskogen. Vi var fem tappra själar, Susanne, Benny, Rickard, Sven-Olov och jag, som ställde upp i dag trots lite kyligt väder med risk för regn. Men vädrets makter var på vår sida trots allt. Som väl alla bloggläsare vet vid det här laget har vi döpt tävlingen till Åke Franzén memorial cup. Åke, som avled 1995, var förutom ufolog också en fin vän som varje år brukade komma ner från Stockholm för att bland annat spela golf med oss i AFU. Minnesgoda ufologer vet också att Åke var över i USA och undersökte den beryktade Mothman.

Åke Franzén och Sven-Olov Svensson spelar golf 30 maj 1989

De senaste två åren har Sven-Olov Svensson vunnit golftävlingen och tidigare stod jag på prispallen. Så vi var lite kaxiga i dag och funderade vem av oss som skulle vinna. Det visade sig att vi ropade hej lite för tidigt. Efter den artonde och sista banan visade det sig att Rickard blev etta med 43 slag och sedan Benny (46), jag (47), Sven-Olov (48), Susanne (57) men hon slog flest ettor, tre slag.

Er bloggare i liten stilstudie


Från vänster: Rickard, Susanne, Benny, Sven-Olov

Efter tävlingen blev det en välbehövlig fika och trivsamt småprat. Till nästa år får nog både Sven-Olov och jag ligga i träning.


För övrigt har jag fortsatt jobba med föreningsarkivalier i D-arkivet. Just nu är det Gotlandsföreningarna som står på tur att ordnas upp. Så har jag också passat på att hälsa på Tobias Lindgren i hans nya lägenhet ovanför rapportarkivet. Tobias, som basar för UFO-Sveriges rapportcentral börjar få det riktigt mysigt i sin nya lya. Hoppas katterna kommer att trivas också.

Tobias Lindgren i nya lägenheten