Monday, April 25, 2011

AFU-besök och Skaraborgsföreningar

Idag hade Anders Liljegren och jag besök av Kenneth Revland på arkivet. Han är en numera pensionerad Norrköpingbo med ufointresse sedan många år tillbaka. Vi hade lite kontakt med Kenneth på 1980-talet men nu hörde han av sig igen och ville besöka oss. Extra trevligt är att Kenneth också blir en av AFU:s sponsorer. Det är tack vare våra 30-35 trogna sponsorer som vi kunnat hålla verksamheten igång under alla år. Vill du som läser bloggen vara med i sponsorgänget och bidra med en femtio- eller hundralapp i månaden så är vårt plusgirokonto 49 07 14-3, Arkivet för UFO-forskning. Ett konkret stöd till svensk ufoforskning.

Kenneth Revland

Förutom att njuta av det vackra och varma vädret under påskhelgen har jag också hunnit med lite arkivjobb. Ägnat mig åt att strukturera pärmarna med föreningsarkivalier för UFO-Sveriges Skaraborgsföreningar. För att kolla upp några ytterligare data om grupperna har jag också idag pratat med Tage Bång och Hans Fryestam i Skaraborgs UFO-förening. Hans har varit aktiv i olika ufoföreninger sedan början av 1970-talet och hjälpte mig räta ut några frågetecken. Och dessutom lovade han att ta med flera pärmar med material till riksstämman i Borås.

Hans Fryestam på besök i AFU 9 maj 2010

UFO-Sveriges riksstämma och expo 2011 blir som sagt i Borås lördagen den 7 maj. Mera information om stämman finns att läsa i nya UFO-Aktuellt som lär ramla ner i brevlådorna de närmaste dagarna. För mig återstår att göra klart föredraget för allmänheten samt lite annat praktiskt inför mötet. Hoppas att många UFO-Sverigemedlemmar har möjlighet att delta.